- Reklame -

Let’s face it, Sund&Hed har de bedste læsere. Og det på trods af at vi har ændret os, og måske har glemt at fortælle hvordan og hvorfor…. Eller i hvert fald ikke fået sagt det tilstrækkeligt højt til alle kunne høre os. Det råder vi nu bod på med denne artikel, som forhåbentligt gør jer lidt klogere på, hvad der sker med vores allesammens studentermagasin.

Hvorfor lander vi ikke hjemme i postkassen længere?

Det handler om økonomi. I disse ressourceknappe tider må alle stramme livremmen ind og kigge dybt i bankboksen. Det har vi blandt andet gjort ved at spare på portoen, og ved at lave et blad på færre sider. På den måde sparer vi godt 70.000 kr. hver måned. Bladet bliver nu sat op steder, hvor I færdes, f.eks. i kantiner, ved studierum og diverse indgange. Og vi håber, I griber ud efter os, og tager os med i tasken. Hvis I har en god ide til, hvor vi ellers kunne være, så skriv endelig en mail til os.

Fra fysisk magasin, til toptjekket digitalt medie

Vi arbejder på at blive digitale. I har allerede taget godt imod, at månedens studerende er havnet på Facebook. Tjek også vores nye, superflotte hjemmeside; Her vil alle artikler blive lagt op, og der vil løbende komme nyheder og små videoklip fra f.eks. forskercup.

Løbende vil flere ting blive flyttet til Facebook og hjemmesiden, for til sidst at udfase det trykte magasin. Det er ikke noget som sker hverken i morgen eller næste uge, men en løbende proces, hvor vi rigtig gerne vil høre fra jer, hvis I har ideer til, hvordan vi kan fange jer og fortsat være jeres foretrukne studiemagasin – bare på nettet fremfor i skoletaksen. Drømmer I f.eks. om at vi har en Instagram profil? Ser I helst casen på Facebook eller hjemmesiden? Hvor ofte er det relevant, at der uploades artikler; dagligt, ugentligt, månedligt? Byd ind hvis I savner noget.

Hver ting på sin platform

Vi har en målsætning om, at vores digitale eventyr skal være seriøst, velformuleret og ordentligt. Vi ønsker fortsat kvalitet og relevans. Vi er autodidakte reportere, hvilket betyder at vi gør vores bedste – men også er fuldt bevidste om, at vi aldrig når samme format som New York Times. Vi har i øjeblikket nogle overvejelser og diskussioner om, hvor hvad hører hjemme; derfor kan I finde alt det studie- og temarelevante på hjemmesiden. Hvor imod vi forestiller os, at de mere underholdende indslag som casen, Ond&Vred og månedens studerende fungerer bedre på Facebook. Desuden håber vi, at vi med Facebook kan bringe jer mere på banen. Få gang i debatten, og få jer til at deltage med kommentarer, observationer og måske endda en faglig diskussion.

Fremadrettet

Nu er det jo nævnt nogle gange, at vi arbejder imod at blive digitale.

Vi er fuldt bevidste om, hvilke udfordringer og begrænsninger det sætter, og at vi skal være knivskarpe for ikke at drukne i mængden af favoritsider og cyberspaces mange fristelser. Det er derfor også vigtigt for os, at I læsere, er med hele vejen. For vi er jeres magasin.

Vi ser muligheder ved at være digitale; blandt andet at vi kan komme i dialog med jer, være en platform hvor studerende kan debattere (selvfølgelig altid i en god tone!), være mere direkte i vores kontakt med jer og mere opdaterede. Færre artikler med ”det skete” og flere med ”det sker”.

Jeres tanker og ideer er altid velkomne på sundoghed@sundoghed.dk, vi tager imod jeres henvendelser med glæde, og behandler jeres forslag seriøst.

Fortsat god læselyst…

Af Katrine Nelausen, Chefredaktør

Vi er altid glade for at høre vores læseres mening. Du kan skrive din kommentar herunder.